گزارش جلسه ارزیابی جایزه تعالی سازمانی ایمیدرو
مدل تعالی سازمانی و جایزه ملّی بهره وری و تعالی سازمانی از سال 1382 توسط موسسه مطالعات و بهره وری منابع انسانی راه اندازی شد بسیاری از مدیران سازمانهای ایرانی توانسته اند با استقرار مدل، به چارچوب مناسبی برای اعمال روشهای نوین مدیریتی در سازمان خود دست یابند و نقاط قوت و زمینههای قابل بهبود خود را بشناسند و در جهت تعریف برنامههای بهبود و اجرای آنها گام بردارند.
کلیه سازمانها و شرکتهای ایرانی در بخش های مختلف اعم از ساخت و تولید، خدمات، سلامت، آموزش و بخش عمومی، در صورت انجام خودارزیابی بر اساس الگوی تعالی سازمانی، به اجرا گذاردن برنامههای بهبود و فراهمسازی سایر مقدمات میتوانند متقاضی جایزه ملّی تعالی سازمانی باشند.
اهداف جایزه ملّی تعالی سازمانی عبارت است از:
• ایجاد فضای رقابتی برای تعالی بنگاهها و سازمانها،
• تشویق بنگاهها برای اجرای خودارزیابی و شناخت نقاط قوت و زمینههای قابل بهبود،
• ایجاد فضایی برای تبادل تجربیات موفق بنگاهها.
چارچوب اصلی جایزه ملی تعالی سازمانی ، مدل تعالی سازمانی EFQM می باشد ، در سال های اخیر با تغییر اندک در این مدل تعالی ، مورد استفاده قرار گرفته است. به همین جهت جلسات ارزیابی جایزه تعالی سازمانی ایمیدرو به مدت 2 روز مورخ 99/05/08 الی 99/05/09 در شرکت فولاد غرب آسیا برگزار شد . ( به همراه عکس )